009. Den första augusti.

Nu är det augusti och det känns, i luften, i kroppen och det känns bra även om jag inte vill att sommaren ska ta slut. Om 19 dagar börjar jag tredje året på gymnasiet, det är läskigt för jag var ju nyss så himla liten och bekymmerslös.
Min första augustidag började med en lång och väldigt varm promenad i solen genom stan, sprang in på Ica och köpte lite ingredienser till lunchen så som tahini, varför får ni veta senare. Köpte med mig senaste ELLE-upplagan och choklad, gick till Ingrid och lämnade som krya-på-dig-present för det behöver hon nu när hon är sjuk, sen är hon värd presenter alla dagar i veckan ändå för att hon är hon i och för sig.
Jag gick hem igen, åt lunch, bytte om och tog cykeln tillbaka till henne för att vi behövde ses innan hon åker till Danmark/Tyskland imorgon för en veckas vistelse. Väl där åt vi mellanmål, drack te och tog igen. Hon är så bra alltså.
Vid halv 6 promenerade vi mot stan, mötte upp Lisa på hennes jobb och gick hem till henne. Sen kom Regina också och vår kvartett var fullkomlig efter att Lisa varit i Grekland hos sin Alexander i två veckor.
<3
Vädret var på topp, vi gick till Ica och köpte vindruvor samt torkade & rostade sojabönor, så gott! Promenerade/cyklade mot andra delen av stan,
Tills vi kom fram till det här fina, vita huset som jag känner mig som mest trygg i efter mitt eget, här bor nämligen Ingrid.
Vi åt kvällsmat, pratade och låg i Ingrids säng tills klockan närmade sig ett. Då åkte vi hem till oss, sov och idag ska vi fara till Sandra en bit utanför stan för grillmiddag, bästa-vänner-häng och festligheter, imorgon ska jag fota bröllop också. Är så nervös.
Ha en fin dag och njut av värmen.
om livet | |
#1 - - cicci:

Åh så härligt! Underbara bilder :)

#2 - - Beata:

Älskar första bilden!

Svar: Ih! Tack fina du, hoppas USA är toppen!
elinuden.blogg.se

#3 - - Sara:

Åh, det låter som en härlig dag.

#4 - - Hanna:

Åh vilka härliga bilder!

Svar: Ih! Tack så mycket, fina Hanna.
elinuden.blogg.se

#5 - - julia:

fint!

Svar: Tack hörrudu, blir så glad!
elinuden.blogg.se

#6 - - matilda:

åh, herregud vad fint. tycker om din blogg så mycket!

Svar: tack åh tack, puss!
elinuden.blogg.se

#7 - - Maja:

Åh, vad mysigt det såg ut!

Svar: det var det verkligen!
elinuden.blogg.se

Upp