006. Det här med att presentera sig själv.

Jag vet inte riktigt vilka ni är som tittar in här och nu när jag är nyinflyttad och sådär kan det ju vara bra att en presenterar sig själv för att ge en om en själv, men jag vill så himla gärna att ni berättar vilka ni är också! Vad heter ni, vart bor ni, hur gamla är ni, vem är ni kär i, vad drömmer ni om?
 
Hej.
Människan som skriver och fotar för den här lilla bloggen heter i alla fall Elin. Elin Udén, är arton år gammal och bor i en liten stad vid Vänerns strand med ungefär tjugofemtusen invånare. Till hösten (om fyra veckor) börjar jag tredje året på Samhällsvetenskapliga programmet och känner känner skräckblandadförtjusning över detta för jag har ingen som helst aning om vad jag vill göra efter det att skolan är slut.
Alternativen tar ju liksom inte slut.
 
När jag inte tänker på sånt där som framtiden eller saker jag är rädd som till exempel döden springer jag helst ofta och långt med Kanye West eller Jay-Z i öronen mest för att då känner jag mig som starkast, lagar mat, bakar, umgås med mina bästa personer i hela vida världen, läser böcker, kollar på TV-serier, lyssnar på musik, fotar mina måltider och näst intill allt annat (visar på Instagram såklart, där heter jag elinsuden) och jobbar på Mc Donald's några timmar i veckan.
 
Om jag får välja vad jag ska äta så är det helst vegetariskt, pasta eller frukost till dagens alla måltider, lyssnar helst på Mumford and Sons, Churchill, Kodaline, The Lumineers, Håkan Hellström, Florence + the Machine & Walk the Moon, kikar på drama, science-fiction och fantasy när jag får bestämma, läser allt jag kommer över och klär mig allra helst i klänning. Tycker om att cykla på grusvägar, springa barfota i daggigt gräs, äta morötter från trädgårdslandet, dricka te, sommarregn, Johnny Depp, den första snön, köpa porslin tills den dag jag flyttar hemifrån, åka tåg, besöka okända platser och skratta. Ska jag beskrivas med fem ord så blir det nog envis, känslig, mammig, omtänksam och pedantisk. Och sen är jag en ren och skär frukostfantast, finns inget bättre.
 
(förut hittade ni ju mig HÄR)
om listor | |
#1 - - rebecca:

du är för fin elin.

Svar: åh, tack fina rebecca. detsamma till dig!
elinuden.blogg.se

Upp