007. Hermans vegetariska restaurang & trädgårdscafé

På torsdagen när vi kommit till rätta i Stockholm efter tre timmars tågresa kurrade magarna och hungern var ett faktum. Innan vi åkte mejlade jag till Flora och frågade henne om tips, och vi valde att testa ett direkt, nämligen Hermas Vegetariska Restaurang & Trädgårdscafé på Söder med fantastisk utsikt.
Där kan man köpa vegetarisk lunchbuffé för endast hundratio kronor som vi gjorde eller äta middag på samma vis för hundrasjuttiofem.
De bjuder på sjutton olika sallader och fem varmrätter samt olika såser och bröd, helt galet bra och så otroligt gott.
Allra helst ska en ta sig dit med sällskap likt mitt, med sin bästa person i hela världen.
Så om ni inte redan varit där, GÅ DIT! Eller om ni varit där, gå dit igen. Skulle kunna äta där varenda dag.
 
Ni hittar Hermans på Fjällgatan 23B, följ bara Katarinavägen ifrån Slussens t-banestation och sitt ner, ät och njut.
Och tack Flora, för tipset!
 
| |
#1 - - lisa:

såg mumsigt ut :)

#2 - - idaawe:

åh bästa stället! önskade stockholm låg lite närmare så kunde man gå dit var och annan dag.

Svar: håller ju med dig till hundra procent på det planet, om jag någon gång flyttar (det ska jag) till Stockholms så ska jag bli stammis där. dör ju matdöden.
elinuden.blogg.se

#3 - - elin:

oj vad det såg gott ut :)

Svar: åh ja, det är det kan jag lova! om och när du åker till stockholm så måste du bara gå dit.
elinuden.blogg.se

Upp