016. Välkommen tillbaka.

Som ni, särskilt om ni följer mig på Instagram, kanske vet är jag en frukostälskare ända ut i fingerspetsarna. Helst ska den innehålla allt som är gott, mättande och bra för magen. I lördags var det inget undantag när jag åt en frukost som jag saknat nu under sommarens månader när sånt som är varmt inte är det jag föredrar. Nämligen den underbara havregrynsgröten.
Det bästa är helt klart alla oändliga valmöjligheter en har gällade gryn, vad den ska kokas i och det roligaste: hur den ska toppas! Frukt, frön, nötter, sylt, nötsmör, mjölksorter och allt som kan tänkas vara gott.
 
Just den här gången kokade jag 1 dl havregryn m 2 dl havremjölk utifrån UnderbaraClaras recept, i ungefär 5 minuter och som i sin tur toppades med frysta hallon ifrån mormor och morfar, honung och mjölk. Enkelt, mättande så en står sig länge och sen så är det ju helt fantastiskt gott!
 
Har ni någon favoritfrukost som ni helt äter hela tiden, något bra tips på gröt topping, ett bra frukostbröd eller någon annan kombination som jag bara inte får missa?
om mat | |
#1 - - Becka [fotoblogg]:

åh, gud så gott. med hösthallon till dessutom, åh. ♥

Svar: Det är underbart!
elinuden.blogg.se

#2 - - Sandra Leone:

Åh jag åt gröt idag till frukost. Det är verkligen kalas!

Svar: hur bra som helst, verkligen!
elinuden.blogg.se

#3 - - Vicky:

frukostbilder för alltid alltså. och gröt! har precis återfunnit min love för det.

Svar: för alltid. så himla gott är det, eller hur? vad brukar du toppa på din morgongröt?
elinuden.blogg.se

#4 - - Malin Aurora:

Åh bästa frukosten!

Svar: Alla gånger, helt fantastiskt.
elinuden.blogg.se

#5 - - Vicky:

frukt, mjölk och kanel eller kardemumma. så himla gott.

Svar: mh, sannerligen! och det jag tycker är fantastiskt är att det är så. himla. enkelt!
elinuden.blogg.se

#6 - - Ellinor:

Men åh, havregrynsgröt är ju det bästa i livet.

Svar: utan tvekan något av det bästa i alla fall, älskar det!
elinuden.blogg.se

#7 - - rebeccajohnnysdotter:

alltså åh, det bästa målet på hela dagen!! måste öven prova på detta!

Svar: prova. frukostkoma och man mår så bra & är mätt så länge efteråt.
elinuden.blogg.se

#8 - - tyraelvira:

gröt <3 har ätit det minst en gång om dagen i typ.. ja många år.

en annan STOR favorit som jag äter frukost, lunch, middag ja när helst egentligen men mysigast en trött söndag när man är lite bakis:
knäckebröd med skivad avokado + keso och massor av örtsalt.
ryser bara jag tänker på det. NOM.

Svar: det är så otroligt gott, helt galet. åh, keso, avokado och örtsalt är hur gott som helst, måste äta det snart igen. tack för tipset!
elinuden.blogg.se

#9 - - Hanna:

Tack så mycket vackra du!

Min favoritfrukost är kombinationen kaffe, pojkvän, surdegsknäckemackor och p3 spelandes på radion i bakgrunden.

Svar: Det var nog den bästa kombinationen jag fått höra på länge, får testa. Fast för tillfället utan pojkvän.
elinuden.blogg.se

Upp