025. Decembermånaden.

December, en av årets bästa månader är äntligen här och jag tänkte att det kanske är dags att göra lite ljud ifrån mig.
Det har varit så oerhört tyst här allt för länge men det blir så när ens "stora" dator strejkar och därmed facebook, när kameran ligger och samlar mer damm än vad den får agera kompanjon, när skolan tar mer tid än vad ens kropp orkar med, när halsont stannar kvar i flera veckor och när en tar tåget till Stockholm för att krama på familj, åka tusen turer tunnelbana och skriva på projektarbetet. Men nu, nu är jag här och jag tänker stanna. Allt annat det löser sig på ett eller annat sätt.
Utöver detta har jag inlett december med julskyltning, lussebulls- och pepparkaksbak, Ensam Hemma 2 och julkalendern på teve, stickning, läst böcker och bara varit för det behöver en ju också. Kanske lite oftare än vad en tror och tar sig tid till.
Vill de närmsta dagarna och veckorna ta hand om kroppen för att undvika för mycket stress och hitta tillbaka till den ork som jag vet att jag har i mig någonstans även om den för tillfället är gömd, jobba med att komma till insikt om att mat ger enerig, näring och får mig att fungera och att min kropp är min kropp och den enda jag någonsin kommer att ha.
Vill äta mina favoritfrukostar, se på julkalendern, slå in julklappar, förbereda julmat & bak och andas djupa andetag som går ända ner i magen, låta det stanna där för att sedan andas ut igen och låta andetagen ta med sig negativ energi. Andningen är viktig för välmåendet.
Önskar mig snöfall, krispig och vintrig luft som fyller lungorna med ny och behövlig energi, fikastunder med de jag trivs allra bäst med, solsken för att samla d-vitamin trots mörkret och en fin sista en och en halv månad på tvåtusentretton som bara sprungit förbi.
 
Kan ni inte berätta något som hänt? Något glatt, ledsamt, pirrigt eller bara helt overkligt?
om listor | |
#1 - - Moa:

Det är jätteviktigt att ta hand om både kropp och själ såhär nu när det blir mörkare, så det låter som en jättebra plan du har!

Svar: Jag hoppas det också! :)
elinuden.blogg.se

#2 - - agnes:

Jag är i Australien och ska för första gången fira jul utan min familj. Men det som gör att det känns så himla bra ändå är att jag ska fira med min nya familj som jag hittat här nere. Och idag åt jag och min bästa vän svenska pepparkakor. Glädjen i det.

Svar: Det där låter som en alldeles fantastisk grej, hoppas du har det så nedrans bra!
elinuden.blogg.se

#3 - - Sandra Leone:

Vilken julstämning jag fick av detta inlägg! Tusen tack fina du.

Svar: Men vad fint! En behöver alltid få lite mer julstämning, årets bästa firande!
elinuden.blogg.se

#4 - - Malin Aurora:

Så underbara bilder!

Svar: De är fantastiska!
elinuden.blogg.se

Upp