020. En helt vanlig måndag, fast med sushi och bästisar också.

tisdag. solen skiner utanför fönstret och jag är hemma för en "ta-hand-om-mig-själv-" dag, lagar vegetarisk curry till lunch och krigar emot matematiken istället för att vara ute i höst solen, men snart, då ska jag gå ut, andas och släppa ekvationer, MGN och annat trist för en stund.
igår var i alla fall en väldigt fin måndag, för då var det dags för mig att prova sushi för första gången, har liksom inte vågat förut och nu bestämde vi att fixa egen hemma på Höjden hos Amanda, hur bra som helst.
fyll, rulla, skär. så. himla. gott. med tonfiskfyllning, och gott med sushi överhuvudtaget fast jag vågade inte riktigt smaka på det där med rå lax.
hej, från en pepp och nyfiken jag.
smakade ju liksom hur bra som helst och det här vill jag äta igen, gudars.
och sämre blir det ju inte när en får göra sånt här med de bästa en vet.
 
vi stannade uppe länge och delade sen upp oss, några åkte hem och resten somnade i lediga sängar tillsammans. jag sov bredvid sandra, vilket är ungefär hur bra som helst och pratade om viktiga saker som behöver pratas om, hon är så klok och bra den människan! och det är resten av dem också. är så himla lyckligt lottad med kloka vänner. imorses vaknade vi, lagade och åt amerikanska pannkakor till frukost, lämnade Låstad och så åkte vi hemåt stan igen, jag lämnade av ingrid, lisa & sandra på skolan och körde vidare hem till mig. dagar som de här är så viktiga, det får en att orka.
 
om livet | |
#1 - - Becka [fotoblogg]:

Åh, så ska en måndag spenderas. Så underbart.

#2 - - Jennifer:

Åh, så fint!! Måste testa att göra egen sushi någon gång.

Svar: ja ja ja!! du måste prova, gott som bara sjutton!
elinuden.blogg.se

#3 - - HEDVIG:

åh vad mysigt!!

Svar: hur mysig som helst!
elinuden.blogg.se

Upp