089. tredje dagen i new york, brunch och flatiron district.

new york, bilderna gör så att det kryper i kroppen och jag vill tillbaka och lyllos mig att jag får åka dit igen i september. förhoppningsvis kommer jag kunna klämma in en eller två turer till innan tvåtusen femton är slut, att se julskyltningen är ju ett måste och jag skulle jubla om jag fick möjlighet att åka dit för julklappsshopping, skridskoåkning, promenad i central park och för att få träffa lisaigen.
vi promenerade längs med new yorks gator, med ett mål att hitta ett ställe med mat som kunde mätta våra magar.
vi hittade ett, perfekt! l&w oyster c/o.
tur för oss var det söndag och de serverade brunch, himlen! 
på menyn fanns allt ifrån crab cake till omelett till belgiska våfflor till bloody marys, men det sistnämnda är ingenting för oss som är under tjugoett. 
jag slukade en veggie omelett med stekt potatis och sallad, tack sa kroppen och knoppen. ny energi för en dag fylld av promenerade, hettande sol och en lång bussresa tillbaka till dc.
interiören var något i min smak och har ni vägarna förbi, gå dit vettja! 
vi promenerade vidare mot denna byggnad och flatiron district. check på listan för platser att besöka! 
hej elsa, dig gillar jag! vi promenerade och promenerade och nådde till slut greenwhich village med...
...det här som mål. carrie bradshaws lägenhet, ytterligare en check på listan. fotade som sig bör och sen gick vi med trötta ben runt länge länge på gatorna innan vi stannade på whole foods för att införskaffa middag, hämta väskorna på hotellet och sedan åka tillbaka hem till dc och en ny jobbvecka.
 
| |
Upp