042. En efterlängtad vän.

torsdag. Veckorna springer förbi och idag har halva januari gått, och ingen efterlängtad snö i sikte heller för den delen. Bara blask och en grå himmel, men nu backar vi till tisdag och till en mer färgrik eftermiddag.
jag satte mig i bilen och åkte hem till Lovisa, som har blivit med hus och just nu renoverar de för fullt och det blir så nedrans fint.
hon bjöd på lunch (en sallad med grönkål, apelsin, tranbär, kamutvete och frön) och det var väldigt smakligt.
vi satt länge kring hennes köksbord och tog igen allt som skett sedan vi sågs sist, pratade om det som väntar och vad det nya året innebär. Väldigt mycket spännande saker för oss båda. Henne tycker jag om.
efter ett antal timmar åkte jag hem, fixade med papper inför det där spännande året som nu är så himla verkligt. 
 
idag sätter jag mig på tåget till Stockholm och stannar tills imorgon, ska bli skönt att andas lite och få ett återseende med staden och personerna jag älskar som finns där och väntar. Min bror följer med mig och det känns fint, att göra något tillsammans. Bara han och jag.
 
och hörrni, håll en tumme för att det dimper ner mail i min inkorg i dagarna från familjer som är intresserade av att ha mig som au pair. Tålamod är ju verkligen inte min bästa sida i nuäget. Lugnet finns inte kvar och jag är super ivrig!
om livet | |
Upp