084. en kväll hos nikita och om att känna sig lyckligt lottad.

måndag och jag inleder månad nummer fyra här borta. tiden rusar förbi och nästa vecka välkomnar vi augusti, knäppt, läskigt och roligt på samma gång. min helg har spenderats till största del i en hyrbil tillsammans med niktia och tanzie på road trip där chicago var vår slutdestination. och vilken helg det blev sedan! resultatet av min helg är detsamma bra sällskap, nya äventyr, många upplevelser rikare och ett energikonto på noll efter för lite sömn. vågar erkänna att jag är en vandrande zombie idag.  
jag ligger ungefär en månad efter med det här att försöka uppdatera er på mitt liv här borta gå inte så bra som jag hoppats. dagarna rullar på en hejdundrande fart och att jag idag har gjort en fjärdedel känns underbart bra men samtidigt lite läskigt för tiden går lika fort som sand rinner genom fingrarna. det jag får uppleva här och vara en del av är fantastiskt och jag älskar det. det jobb jag har tär på krafterna och att försöka uppfostra barn var svårare än jag trott även om jag kände mig väl förberedd innan men allt det vägs upp av min fritid här. 

det bästa av allt? de fantastiska människorna jag lärt känna , jag känner mig så tacksam för att dem har kommit in i mitt liv. två av dessa är elsa och nikita, två tjejer som jag troligtvis aldrig skulle börjat umgås med hemma i sverige men som jag här umgås med så ofta det bara går och oj vad jag tycker om dem. 
tillsammans med dem har jag skrattat, gråtit, varit arg, trängts i en för lite säng, upptäckt, ätit mängder av godsaker, dansat och gjort ingenting alls.
de gör mig så glad, de stöttar och peppar när det känns tufft och sätter alltid ett leende på de där läpparna som ibland pekar nedåt.
hej och hå, livet är allt bra fint och jag kan inte låta bli att undra hur det hade sett ut om jag inte hade åkt hit. 
 
några timmar jobb kvar och sen är det en träff med josefin som gäller och en tur till alexandria innan jag planerar att somna tidigt för att fylla på med energi. 
ha det fint, hej! 
 
 
| |
#1 - - Embla:

så sommarfina bilder !

Upp