060. library of congress.

jag ligger en evighetslång tid efter gällande uppdatering här borta men sitter ytterst sällan med datorn i knät och därför hänger bloggen inte med i vardagen. så vi tittar kikar tillbaka på en dag för ett par veckor.
min första lördag i arlington, alltså för lite mer en än vecka sedan hoppade jag, melanie, hally och nina in i bilen och åkte in till dc för mitt första cluster meeting med au pairerna i mitt område för ett besök på library of congress.
 
det är väldigt vackert och väldigt stort med en hel massa gamla böcker från alla epoker. bland annat finns den första tryckta bibeln att titta på här.
väl klara med det som fanns att kika på och efter att ha gått i en tunnel under mark för att komma till the capitol, som dessvärre kommer att se ut som ovan ända fram till tvåtusennitton, tog vi oss vidare tillbaka mot the library of congress.
promenerade till bilen och styrde tillbaka hem. 
en fin dag inne i washington, och hittills den enda som jag spenderat där men absolut inte den sista.
 
| |
Upp