023. Nu behöver inte jag heller frysa längre.

måndag. fem dagar kvar till höstlov och jag försöker hinna med så gott jag kan för livet snurrar lika fort som det gjorde sist jag hörde av mig här, men sedan sist har löven sakta fallit av sina grenar och gjort träden alldeles nakna. regnet smattrar på rutan och så fort jag kommer hem kokar jag te och drar på raggsockorna, fast jag gillar ju det ändå.
idag fick jag, som en liten "för-julklapp" i de grå dagarna som går, ett paket på posten. det är ju trots allt oktober och då får man beställa sånt som egentligen är lite för dyrt för en students plånbok...
...härifrån. Fast en blir ju alltid så jäkla nervös när man inte har provat något tidigare.
i paketet låg den här. en svart, lång kappa i hundra procent ull. nu behöver inte jag heller frysa längre.
 
kan ni inte berätta något som hänt er det senaste som gör är bra?
något som jag själv tycker är bra är att jag idag vågade, trots tvivel om att jag inte borde, att sluta läsa matte 3b som jag valt till som en extra kurs utöver de andra jag läser bara för att det är bra att ha för merit och sådär fastän jag förstår ungefär ingenting. men nu är det borta och jag är inte längre som en tegelsten.
därför behöver jag inte plugga logaritmer, k-värden eller exponentialfunktioner och derivater någonsin mer och därför ska jag sticka på varma varntar, lyssna på sånt här peppigt, dricka massvis med te och läsa istället.
 
puss, nu hörs vi snart igen och på riktigt den här gången för att nästa vecka har jag höstlov och ska fylla dagarna med sånt jag mår bra av.
| |
#1 - - Becka [fotoblogg]:

how lovely!

#2 - - Miranda:

Helt rätt tycker jag! Heja dig!

Och den där kappan... Wow. Det ser verkligen ut som den ultimata kappan!

Svar: Ja, det känns så bra för livet kommer vara så mycket mer än ett ynka mattebetyg om ett par år.
Kappan är verkligen DEN kappan, älskar <3
elinuden.blogg.se

#3 - - Lydia:

snygg kappa!

#4 - - matilda:

så himla perfekt kappa. herregud

Svar: ÄLSKAR DEN! Men den är lite för kall så jag fick skaffa mig en tjockare, men den är perfekt som "tidig-vårjacka".
elinuden.blogg.se

Upp