025. Lugnet före stormen.

måndag. höstlov och det vankas superstorm i de södra delarna av Sverige idag, höstens första enligt löpsedlarna i matbutiken, vindarna mäter fyrtiofyra meter per sekund.
fast höstlov är så mycket mer än bara stormiga vindar och ösregn. det är sovmorgon, god frukost, pyjamasdagar, film, läsning, te och sällskap i världsklass.
jag har laddat upp inför den eventuella stormen med en skrivbok, vantstickning, raggsockor och så boken Änglarnas svar av Stefan Einhorn som jag tänkte börja läsa tillsammans med teet som värmer hela kroppen. den här veckan är min vecka som jag tänker ägna åt att ladda batterierna med det som jag gillar allra mest.
tips:
- baka bröd
- springa i snabba skor i skogen
- läsa den där boken som väntat för länge
- titta på filmer som en aldrig hinner med eller helt enkelt bara måste se igen och igen
- kramas
- umgås de som får en att må bra
- testa ett nytt recept
- sticka
- sova länge
- gå i pyjamas och raggsockor hela dagen
- dricka massvis med te
 
hur spenderar ni ert höstlov och om ni redan haft det, vad gjorde ni?
 
 
om listor | |
#1 - - Becka [fotoblogg]:

Sounds lovely! Helt underbart.

#2 - - aina [fotoblogg]:

Fin blogg du har :)

Svar: tack så jätte mycket! :)
elinuden.blogg.se

#3 - - Alicia:

Åååh, de där garnfärgerna. Ack!

Svar: Älskar dem tillsammans, och resultatet blev himla bra.
elinuden.blogg.se

Upp