035. Hej igen.

Hej. Det var ett tag sedan nu, jag tog en paus. Skolan tog upp all tid, jag har börjat på ett nytt jobb eller rättare sagt två för nu bakar jag bröd på min ICA butik och instruerar andra till att svettas på spinningpass på gymmet och jag har tagit studenten. Det känns helt galet, jag är nervös och peppad om vart annat för vad framtiden har att erbjuda. 
 
Jag behövde en paus för att hitta tillbaka till vardagen och ta in allt som på gick men tänker att nu ska jag försöka hitta tillbaka hit igen med lite kortare och lite längre mellanrum för nu är sommaren här och när jag inte jobbar vill jag åka på äventyra och bara vara på samma gång. Hoppas att ni vill hänga med på mina upptåg då. 
 
För att orka med äventyr och lata dagar krävs energi in om det går åt energi ut och därför behöver en bland annat äta frukost varje dag, min favorit. Idag provlagade jag Green Kitchen Stories "Raw Buckwheat Porridge De Luxe" och det blev ju hur bra som helst. Gott, smakrikt, mättande och fint att titta på. Precis som jag vill ha det helt enkelt. 
Raw Bovetegröt De Luxe för två till fyra personer:
240 ml helt, skalat eller krossat bovete + vatten för blötläggning 
240 ml valnötter + vatten för blötläggning
2 rivna äpplen
1 apelsin, pressad till juice (valde bort detta)
1/2 tsk kardemumma (tog även kanel)
1/2 tsk ren vanilj (valde 2 dadlar istället pga slut i skafferiet)
Gör såhär:
Lägg bovete och valnötter i två separata skålar, täck med vatten och låt stå i minst en timma, gärna över natten. Skölj noggrant och mixa i matberedare/med stavmixer tillsammans med övriga ingredienser. Späd med lite vatten om du, som jag, väljer bort apelsinjuice. 
Toppa med allt som du tycker är gott och som får plats ovanpå, jag valde hallon, vattenmelon, nektarin, sharon, mullbär, mer valnötter och kokosflakes. Mättande och hur gott som helst! Fort iväg, blötlägg, mixa, mixa, mixa, ät och njut!
 
Ha det fint, vi hörs snart igen!
om mat | |
#1 - - Lena:

Gott! Kul att du är tillbaka! Kram

#2 - - Elin:

Vackra bilder. Hoppas du mår bra?

#3 - - lisa:

grattis till jobbet! frukosten ser smarrig ut :)

#4 - - FITNESSLINDA:

Ser gott ut!

#5 - - Amanda:

Det ser ut som en perfekt frukost,måste pröva! :)

#6 - - malin christin:

nam, det så godt ut :)

#7 - - Miranda:

åh vad gott det ser ut och låter, det måste jag prova en morgon när jag har tid... Kram till dig Elin!

#8 - - Jasmin:

kom tillbaka :(((

#9 - - Jasmin:

kom tillbaka :(((

#10 - - Malin Aurora:

Åh mys<3

#11 - - lovisa:

åh det ser SÅ smarrigt ut! lyxfrukost indeed!

#12 - - linawilmas.blogg.se:

Mm vad gott!

#13 - - Emma:

that looks so yum!

#14 - - Cassandra Persson:

Åh Gud vad gott! Måste testas!!

Upp