050. en hannah, en balkong & en solskensfika.

lördag.
efter en superdupermegatidig morgon och åtta timmar bestående av jobb, svidade jag om, startade bilen och åkte till skövde för att slutligen komma...
...hit!
anledningen? jo, ni förstår att här bor nämligen hannah! i ett gammalt hus med sliten fasad bor hon, i ett rum med högt i tak och fantastisktljusinsläpp i och med att hon numera läser på högskolan och läser superspännande saker om hjärnan och människan i all sin enkelhet och det som är lite mer komplicerat. 
tre timmar, konstant prat och en supergod fika i eftermiddagssolen med en filt om axlarna och raggsockor på fötterna. en himla fin eftermiddag och jag hade inte velat spendera den på något annat sätt.
tack hannah, det var jäkligt fint att ses!
 
idag är det tre veckor, tjugoendagar, femhundrafyra timmar och trettiotusentvåhundrafyrtio minuter tills jag hoppar på ett flygplan och flyttar sextusensexhundratrettiosex kilometer ifrån min nuvarnade säkerhet. jag läntar så jag spricker! 
om livet | |
#1 - - Becka :

Åh, låter helt underbart.

#2 - - ISA:

SÅ fint med utefika <3 och såg att du ska åka overseas - bra beslut! du kommer få en upplevelse för livet :) MODIGT!

#3 - - Sandra:

Alltså dörren på sista bilden!

Svar: Jag veeet, älskarn!
elinuden.blogg.se

#4 - - Daisy:

Men! Jag bor ju också i Skövde, haha vad konstigt.

#5 - - Agnes:

Åh vad vårigt med balkongfika! :)

Svar: verkligen, och hur mysigt som helst! :)
elinuden.blogg.se

#6 - - Hedvig:

åh så underbart!! jättefina bilder!

Svar: tack så jätte mycket, hedvig!
elinuden.blogg.se

#7 - - Anonym:

Hej Elin! Jag har lite problem med min kost, jag har gått ner otroligt mycket och lite för mycket måste gå upp lite nu till och med. Jag tycker det är svårt att veta hur jag ska äta, vill vara hälsosam och vill inte gå upp så mycket, hur ser en matdag ut för dig och hur ofta tränar du? Tacksam för svar, du verkar så stark!

Svar: Hej! Jag förstår verkligen att det är tufft och jag hejar på dig för att du väljer att gå upp i vikt igen. För låg vikt är inte bra för varken kropp eller knopp!
Dock är jag ingen expert på området utan kämpar själv för att ha en daglig balans på intag och uttag av energi för att må bra. Mitt behov är garanterat inte detsamma som ditt oavsett om det gäller mat eller träning och jag vill inte lägga några riktlinjer för hur min vardag ser ut för att du ska följa dessa. Generellt sett innebär viktuppgång att kroppen får i sig mer energi än vad den gör av med helt enkelt, så var inte rädd för att äta. Ät varierat, balanserat och inte för sällan, 4-6 mål om dagen behövs, och träna det du tycker är roligt så blir det alltid bäst. Det ska vara kravlöst att äta och träna, vi ska älska kroppen. Inte straffa den.
KRAM
elinuden.blogg.se

Upp