105. vad det egentligen handlar om.

det handlar om att inte granska för mycket av spegelbilden som en möter varje morgon och kasta dömande ord till sig själv om vad som förändrats till det yttre utan att istället möta den spegelbilden med ett leende och känna hur stark, modig, härlig, vacker & livsglad den är.
det handlar om att se till framstegen, att möta det som det sjuka ser som snedsteg & förluster.
det handlar om att se skillnaden i hur en mår rent psykiskt & känna efter hur förändringarna bara är av fördel för livet.
det handlar inte om att på något sätt ta bort livets gråskalor men att ta tillvara på ändarna, på ytterligheterna.
det finns en sån otrolig hunger efter att få leva, ta igen & hitta tillbaka till att bli den personen som legat gömd under ett tungt täcke länge nog.

jag vill älska tills jag spricker & leva på ruset, lusten, kicken.

jag vill ta emot käftsmällar för att sedan sopa ihop besvikelserna till en hög, kasta ut dem genom fönstret & bli starkare av dem. 

jag vill lyfta tunga saker på gymmet, springa långt & länge, lära mig göra pull-ups, springa mina första lopp & möta nya utmaningar med ett leende & bara tänka på mina möjligheter.

jag vill njuta av att äta mina ”hälsohopkok”, dricka gröna smoothies & testa nya superfoods men samtidigt njuta av den där ”onyttiga” maten som egentligen bara är mat, dricka det jag känner för & göra det utan att tänka på vad det står på innehållsförteckningen gällande näringsämnen eller kalorier & inte känna en gnutta ångest.

jag vill titta på spegelbilden jag möter varje dag & se hur leendet fäster på ena örat & sen hakar fast på det andra tillsammans med ögon som glittrar av längtan, liv & lust.

jag vill ha starka ben som gör att jeansen sitter som en smäck.

jag vill lära mig mer om allt som kan tyckas vara intressant, ge tid till nörderi & hitta något som jag fastnar för.

jag vill bli förbannat duktig på det jag gör, hitta min väg & alltid hålla på med något som jag brinner för.

jag vill förändra & skapa nytt samtidigt som jag vill behålla delar av det som varit till en härlig mix av allt.

jag vill se nya platser, möta kulturer helt olik den jag är van vid & samla på mig minnesbilder, upptäcka det som för mig är annorlunda, fascineras & bli hänförd av allt det vackra i den här världen.

jag vill möta nya människor, skapa & bygga relationer som tar mig framåt på resan, som jag kan lära mig av men samtidigt kunna lära andra.

jag vill stressa på morgonen, vakna för sent, äta gröten direkt ur kastrullen, gå omkring med flottigt hår & bära omaka strumpor men samtidigt vakna tidigt, ta mig till gymmet & köra skiten ur kroppen, känna hur stark den känns, att den orkar & sedan ha hela dagen kvar till annat men samtidigt också vakna sent, äta en långsam frukost eller möta upp en vän på stan för brunch & njuta av vilan.

jag vill unna mig saker. inte för att jag tror på att konsumtion är vägen till lycka men ibland är nya skor eller den där tröjan förbaskat viktig för att hålla vardagen i rullning & på samma gång kan en massage, ett par timmar i en frisörstol eller en konsert i ett exhalterat publikhav där basljudet matchar hjärtslagen med människor en gillar göra susen för att en ska känna sig som pånyttfödd & ibland mäkta med tanken på att det är fyra dagar kvar tills det är fredag igen.

jag vill känna att måndagen är en möjlighet till nya lärdomar & upplevelser & inte skruva mig i sängen på söndagkväll för att det regelrätt brukar vara så det fungerar.

jag vill gå omkring med valkar på handflatorna & blåfärgade tånaglar men samtidigt känna mig redo & pangsnygg för middagar & häng med vänner. kanske en svängom på dansgolvet eller bara en hög i soffan för att det finns för mycket att prata om.

jag vill upptäcka, se mer, få mer, ta för mig mer, göra mer. av a l l t. 
det här är allt jag vill att livet ska vara även om det blir en hejdundrande berg- & dalbana. 
- ytterligheter med gråskala däremellan

vad det egentligen handlar om är att ha självrespekt, tillit, kärlek till sig själv & att inte ta skit ifrån någon annan men att också anamma allt det där med ödmjukhet & möta människor i sin omgivning med detsamma.
att blicka framåt, möta livet för vad det är & att leva till fullo utefter sina egna förutsättningar.
ingenting är omöjligt, det enda som stoppar mig är jag & det enda som stoppar dig är du.
- du är din egen powerwoman eller powerman & låt oss lova varandra att tvåtusensjutton blir möjligheternas, äventyrens & hoppets år?
jag tänker i alla fall starta årets första månad med power & jag tänker bli starkare för varje dag som går.

 

om tankar | |
#1 - - Frida:

Heja dig! (Och du skriver så fint)

#2 - - Emilia:

tycker du skriver så himla bra, har tänkt på det när jag läser det du skriver på din instagram med. kram!

Svar: tack, vad glad jag blir!
elinuden.blogg.se

#3 - - Anonym:

Du skriver så förbaskat bra. <3

Upp