109. och så fick det stå tomt här ändå.

tisdag. och det har ekat här trots mina ambitioner att vara mer frekvent men lägger mitt fokus på andra saker och kameran får sällan följa med på längre turer. svårt att "knöla" ner i ryggsäcken som redan är packad till brädden med böcker, pennor, ombyten, matlådor och så vidare. spenderar mina dagar på en praktikplats jag gillar och får utmanas och utvecklas på, upptäcker nya saker varje dag och fascineras över hur det kan kännas så rätt i magen över ett yrkesval.

men, här kommer bara några fyrkanter med färgskiftande löv, en relativt nybliven lillasyster och grusvägar från det jag kallar hemmahemma.
ni förstår nog varför detta, oavsett tid på året gör att fullständig harmoni infinner sig i kroppen. att få sätta en fot framför den andra och inte tänka så mycket mer.
trivs där, längtar dit när jag är här i göteborg och planerar in när jag åker tillbaka. tillbaka till syskonskratt, farfars kramar, farmors prat, frukost tillsammans och kattgos i min storebrors nya hus.
inte så dumt alls tycker jag.
 
nu är det tisdag, jag ska snöra på mig mina kängor, ta på mig min varmaste stickade tröja, med viss protest använda vantar och plugga in en podd i öronen för att cykla iväg för ytterligare en vecka fylld av barn, aktivitet och utmaningar. hej!
 
 
om livet | |
Upp