108. att ge kroppen mer av det den behöver.

[i samarbete med helhetshälsa]

hej där, höstsolen har värmt kinderna här i göteborg hela veckan bland gula, orange & röda löv som bekläder trädkronorna samtidigt som vi förbereder oss inför den årstid som kommer & allt vad den innebär.
för mig; stickade tröjor, kängor, halsduk, oändliga koppar te & varma kramar.

jag har sen en tid tillbaka gett min kropp lite mer av det den behöver som idag kan saknas i kosten på grund av mer näringsfattig jord & då även livsmedel med lägre näringstäthet. 
äter sedan tidigare även b-vitamin & järn men i samarbete med helhetshälsa vill jag lyfta tre produkter som al ger kroppen en extra boost! 
 
1. magnesium/kalcium optimal som bidrar minskad trötthet, normal energiomsättning, normal muskelfunktion & att bibehålla normal benstomme.
2. multioptimal som bland annat innehåller en fin blandning av a-, b-, c-, d-, e- & k-vitamin, folsyra för bildandet av röda blodkroppar & normal celldelning, zink för normal syra-/basbalans, omsättning av näringsämnen & normalfunktion i immunsystemet & selen för att skydda cellerna mot oxidativ stress, normal sköldkörtelfunktion & bibehålla friskt hår & friska naglar. 
3. linfröolja som innehåller alfa-linolensyra/omega 3-fettsyra & bidrar till att bibehålla normala kolesterolvärden i blodet.
 
kan ju inte bli annat än bra eller hur? 
helhetshalsas produkter är dessutom vegetabiliska & passar perfekt för de som äter en växtbaserad kost & har sin tillverkning i borghamn, söder om vadstena. fint tycker jag, gör din kropp en tjänst & beställ hem alternativt gå till din närmsta hälsokost som är återförsäljare & gör din kropp en tjänst! 
 
idag är det torsdag vilket ju innebär att det är fredag imorgon! dagarna går i ett & jag hinner inte riktigt med. kickstartar helgen lite lätt redan idag med kompisfika i haga, föreläsning med de kloka kvinnorna bakom food pharmacy på draken innan jag bäddar ner mig i en nybäddad säng efter en föreläsning hemma. fint! 
 
om hälsan & balansen, om livet, om samarbeten | |
Upp