018. 10 saker att göra om hösten.

tisdag. det är fortfarande ganska många plusgrader i luften om dagarna men trots det blir morgnarna allt mer krispiga och på kvällarna börjar det mörkna redan vid halv åtta. jag hälsar hösten välkommen. det är den mest färgsprakande årstiden och vad passar inte bättre än en lista med peppiga, roliga och bra saker en kan göra under årstiden när trädkronorna brinner, raggsockarna plockas fram och halsduk behövs igen. 
• gå långa promenader i skogen, andas krispig luft och se hur något som varit så otroligt grönt helt plötsligt blivit brinnande i gult, guld & rött.
• besöka biblioteket och låna de där böckerna som inte hunnits med att bli lästa under sommarmånaderna. 
• packa in fika & vänner i bilen eftersom en har tagit körkort, åka på bort till en plats en aldrig besökt förr, med en väldans massa peppig musik, sång, bra konversationer och glädje.
• gå på bio så ofta en bara kan för att lysa upp i mörkret.
• dricka tusen koppar te, kolla på favoritserierna under en filt och tända ljus runt omkring.
• skriva listor. om resor, framtiden, nästa inköp eller bara för att peppa sig själv för att inse att en duger precis som en är.
• bjuda hem vänner, laga soppa, baka, äta brunch eller bara dricka vin och njuta av sällskapet.
• ta tåget till en annan stad med någon en tycker om.
• kramas och hålla värmen.
• vänta på årets finaste tid, julen. som jag längtar efter allt som innebär kaneldoft, saffransbullar, mormors julköttbullar, levande ljus, klappar under granen för att göra någon glad, träffa släkt och få promenera i kylig luft som renar lungorna med vit snö under kängorna.
 
Vad brukar ni göra om hösten? Tipsa mig! Dela med er av det ni tycker allra bäst om att hitta på, vilken film/serie jag inte får missa att se, vilken maträtt jag måste laga eller vilken stad jag måste besöka för att inte gå miste om äventyr utan dess like.
 
foton: här
om listor | |
#1 - - Olivia:

Så vackert!

#2 - - lisa:

underbart!

#3 - - Rebecca:

åh, vad jag gillar sånahär typer av listor! så fint och peppande!

Svar: då är vi två, tycker så mycket om dem!
elinuden.blogg.se

#4 - - Becka [fotoblogg]:

Åh så fin lista. Älskar´t. Min höstlista med de bästaste höstbestyren hittar du i min blogg under kategorin "fotolistor." :)

#5 - - e:

Vilken vacker lista!
Gav mig lite pepp mitt i allt pluggande ;)

Svar: vad roligt, sånt behöver en ibland! kram
elinuden.blogg.se

Upp