022. Lite söndag och lite måndag.

måndag. helgerna går så himla fort och det känns som om de är borta på en blinkning. men trots det har jag haft en fin helg och nu är det en ny vecka. såhär har det varit under en söndag och en måndag, septembers sista dagar:
Vi tog bilen, med hela familjen ilastad, till Kinnekulle och Munkängarna. Där brann löven och skogen doftade helt otroligt.
Åt tunnbrödsrullar med tonfisk alternativt skinka till lunch, plockade ekollon.
och det är bara så himla vackert där, och en liten bit därifrån finns det här gamla kalkbrottet. och om möjligt ännu finare nu när allt går i olika nyanser av rött.
idag, på måndagen åt jag frukost hemma framför teven med en bok som sällskap. äggmackor och satsumas som äntligen är i säsong!
cyklade in till stan, passerade det här (<3), för att
sätta mig på Lundstedts, i orangeriet med en kopp te och skolböckerna i några timmar.
sedan mötte jag upp sandra på king fisher, åt chicken tandoori och pratade om saker som är bra, jobbiga, viktiga och pirriga men hon som är så bra ville inte vara med på bild idag.
 
efter dagens enda lektion gick jag till ett fik med ett litet gäng människor, pratade, planerade och sådär. efter några timmars plugg hemma, knåpande av ett nytt CV och jobbsökande fick jag ett sms från clara som undrade ifall jag ville åka iväg en sväng för att komma på andra tankar och för att göra ingenting, så det gjorde vi. pratade likväl där om saker som är viktiga, peppiga och allt det där. har så fina vänner så det är inte klokt!
om livet | |
#1 - - Becka [fotoblogg]:

Åh så fina & vackra höstfotografier.

#2 - - Ida Olsson:

Gud vad fina bilder du tar! Så himla mysigt x

Svar: tack så mycket, blir så glad!
elinuden.blogg.se

#3 - - Sara:

Åååh, så himla fint!!

Svar: tack, tack, tack!!
elinuden.blogg.se

#4 - - Malin Aurora:

Fantastiskt fint!

Svar: tack, fina du!
elinuden.blogg.se

#5 - - Sandra Leone:

Brukar också känna så. Det finns ungefär 7 miljarder människor i världen och jag har lyckats träffa såhär fina människor.

Svar: jag tycker att det är helt fantastiskt men på samma gång vet jag ju att alla känner så om sina finaste också!
elinuden.blogg.se

#6 - - Johanna:

Åh du har fångat allt höstfint.

Svar: Men åh, tack!!
elinuden.blogg.se

#7 - - rebeccajohnnysdotter:

Vilka fina och underbara bilder!

Svar: tack så mycket, fina du!
elinuden.blogg.se

#8 - - en livsform:

men åh det ser så himla härligt ut!

#9 - - Alicia:

Hösten alltså! Far ända in i baljan, vad vackert.

Svar: Ja! Far ända in i baljan, helt fantastiskt!
elinuden.blogg.se

#10 - - frida:

åh vad fint! lyste upp mitt höstmörker något oändligt

Svar: men herre jistanes, tack vad snäll du är! puss.
elinuden.blogg.se

#11 - - Vicky:

skogen just nu är typ det vackraste som finns.

Svar: det är den verkligen, men jag blir lite ledsen när jag ser hur de blir kala igen även om jag älskar vintern, mörkret och snön. skulle allra helst vilja ha höstens brinnande färger & krispiga luft, vinterns vita sken och snö, vårens fågelkvitter och sommarens upptäcktsfärder och all d-vitamin.
elinuden.blogg.se

#12 - - matilda:

elin du är så bra!!!

Svar: tack, åh vad jag blir glad! och du, du är så bra du också!
elinuden.blogg.se

#13 - - cassandra:

Åh, så fina bilder du tar Elin!

Upp