030. Den lediga måndagen.

Idag är det måndag, en ny vecka och jag har varit ledig hela dagen och kommer vara det varje måndag hela våren, så skönt. Den kommer ju egentligen vara till för studier men idag bestämde jag mig för att lägga det åt sidan, åtminstone lite grann.
Vid halv åtta klev jag upp i ett ovanligt ljust rum tack vare snön som täcker hela staden och hela Sverige numer vad jag förstått, så bra! Ett minus är väl dock att det är femton minus och inte fem, fryser halvt ihjäl men det är det ju värt.
Kokade gröt till frukost, drack te och vatten och åt ett halvt päron till samtidigt som jag kollade på repiser av dålig daytime-teve.
Fixade i ordning och fotade i den nya spegeln vi satte upp i hallen igår, som ser skev ut här men den hänger rakt. Det har pappa sett till. Klänning ifrån H&M som är den skönaste jag äger för tillfället och sedan kofta och fleecefodrade strumpbyxor till det. Redo för...

...promenad i skogen. Knarrig snö, ljus, tystnad och små röda hus är ju en sådan bra kombination.
Kom in i värmen igen, läste i böcker gällande mitt gymnasiearbete och åt det som blev över efter linsgrytan och hade vita tulpaner och vit gräsmatta som utsikt.
Tog bussen in till skolan, skrev ut viktiga papper, en hel hög med CV.
Promenerade ner till stan för att lämna ut dem på alla ställen jag kunde på och håller tummarna för att någon vill att jag ska jobba hos dem. (Ni får gärna hålla en tumme eller två ni också).
Efter detta kikade jag i butiker, trånade efter materiella saker till rummet och glas, tallrikar, ljuslyktor, tröjor, böcker och senare mötte jag upp Sofien, Hannan, Elin och Matilda och gick vidare till Mumma för att fika.
Hanna, Elin och Matilda gick tyvärr ganska fort pågrund av klippning och moraliskt stöd men min fina Sof och jag satt kvar och pratade ikapp om den senaste tiden, hon är så jäkla bra den här människan. Älskar henne. Sen gick vi till Ica, köpte päron pga tio kronor kilot och sen hämtade vi bilen på mammans jobb och jag körde hem henne, hämtade småsyskon på fritids/förskola och åkte hem för att laga mat, duscha och dansa till Beyoncé. Bra måndag.
Nu är det mjukaste, varmaste och gosigaste kläderna som gäller, boken i ena handen och tekoppen i den andra resten av kvällen. Ha det fint.

om livet | |
#1 - - fgodling.blogg.se:

Åh vilken himla mysig måndag, vad avundsjuk jag är på att vara ledig... Du tar så galet fina fotografier, gillar din blogg så mycket!

#2 - - Idha:

Åh! Vilken underbar blogg du har! :) Stor Kram på dig!

Svar: Tack, blir så glad i hela kroppen! Puss
elinuden.blogg.se

#3 - - julia:

fina bilder!

Svar: tack, fina du! puss
elinuden.blogg.se

#4 - - Olivia:

vilken lyx med lediga måndagar, det hade jag inte tackat nej till! fint också med vita tulpaner, min favorit<3

Svar: Åh, det är underbart att ha dem. En får ju en extra dag helg!
elinuden.blogg.se

#5 - - matilda:

åh så fint dokumenterad ledig dag!! och så fin är du!

Svar: tack hörru, vad glad jag blir! fint.
elinuden.blogg.se

Upp