052. en bra bit kortare, många nyanser ljusare och en triljon gånger fräschare.

efter en evighetslång ignorans gällande barret på mitt huvud var det dags att göra det glatt igen. 
jag hoppade in i bilen och åkte till skövde för att spendera närmare fyra och en halv timma för att bli ompysslad i håret av min väldigt fina vän agnes. 
nu är det klippt och nyslingat. kortare än vad det varit på länge, ljusare lagom till sommaren och jag kan borsta utan att fastna på vägen genom topparna. 
tack agnes, jag är så väldigt nöjd! 
 
idag är det onsdag. jag hämtar ena lillasystern tidigt ifrån skolan, sorterar bilder, köper nödvändigheter, inväntar skypesamtal med fina värdfamiljen innan barnen går till skolan och rensar ur garderoben, väljer bort det som inte längre används eller behövs. skapar ja, nej och kanske högar inför packningen men förstår ändå inte hur jag ska kunna få med mig ett helt liv i en väska och en vikt på tjugotre ynka kilon. det är en sport i sig.
ha en fin dag i solen, termometern visar tjugotre plusgrader.
om livet | |
#1 - - JUNITJEJ:

Så fint hår!

#2 - - Daniella 🌙:

ofta är det väl 23 kilo incheckat och sedan 10 kilo handbagage? kram!

Svar: det stämmer bra, men samtidigt så ska ju en hel del annat än bara kläder ner i de där stackars väskorna. elektronikprytlar, hygienartiklar, presenter etc. det blir kämpigare än en tror :)
elinuden.blogg.se

#3 - - Becka :

åh, så himlans himlans fint.

#4 - - Lovisa:

Det blev skitsnyggt!

Svar: Tack så jätte mycket! :)
elinuden.blogg.se

Upp