056. att flytta till ett annat land.

nu är jag här och i det här rummet kommer jag spendera majoriteten av mina nätter det kommande året.
i ett nytt land, i en ny stad, i ett nytt hem, i ett nytt rum och i en ny familj men det känns bra och jag är så glad över att vara här.
 
tågresan ifrån new york var lång men jag hade sällskap av priscila från costa rica som jag träffade under orientation som kommer bo inne i centrala washington dc. 
 
blev upphämtad av mina värdföräldrar på union station och kom till huset strax före halv elva igår kväll, knäppt att det inte kändes jätte konstigt att krama om och prata med dem trots det faktum att vi aldrig tidigare träffats. planerna är inte särskilt bestämda för de kommande dagarna utan det handlar mest om att vila och få lite koll på vissa rutiner men det mesta kommer nästa vecka. jag och melanie, som varit au pair här innan mig under de senaste tjugoen månaderna, lämnade av k2 vid skolan strax före halv tio och efter det har jag skypeat med min bror, mamma och
farmor. fint att se dem och höra hur det är hemma. innan lunch kommer troligen Kristina från APiA och i eftermiddag blir det fortsatt lugna puckar, eventuellt ett besök till matbutiken och banken. annars löser sig resten nästa vecka.
 
(mina värdföräldrar kommer att förkortas med vm och vp och pojkarna kommer att förkortas med k1 (den äldsta på sju snart åtta år) och k2 (den yngsta på fyra snart fem år) för att respektera deras privatliv)
 
| |
#1 - - Daniella 🌙:

hoppas du far det skitbra nu!

Svar: det tror och hoppas jag också!
elinuden.blogg.se

#2 - - Linnea :

Hej Elin!! Jag ska åka iväg som au pair till hösten är tanken å undrar bara två saker. 1) vilken förmedlingen åker du med? 2) hur lång tid tog hela processen för dig? Alltså från den dagen du började din ansökan till nu. Hoppas du har å får det fantastiskt :)

#3 - - Emelie Johnsson :

Hej på dig Elin! Åh vad jag saknar dig redan på jobbet 😘 hoppas du har det helt underbart o att allt har gått superbra 😘 puss på dig vännen 😘

Svar: Hej goding! Jag saknar dig och alla andra också. Väldigt mycket!
Det är bra här, allt är väldigt nytt men snart kommer jag in i rutinerna och det kommer att rulla på!
PUSS
elinuden.blogg.se

Upp