058. på gatan där jag bor.

det har gått sex dagar sen jag kom hit till familjen och första halvan av första arbetsveckan har rusat förbi i kanonfart.
jag trivs bra här, trots att jag bor i en familj som har ett hektiskt schema, som inte äter middag tillsammans klockan sex om kvällarna och som inte tänker som jag på långa vägar. jag trivs och det kommer bli ett väldigt bra år, ett jäkligt bra år närmare bestämt.
allt är i full blom och området runt omkring gatan där jag bor är fantastiskt vackert och jag gapar varje gång jag ser många av husen, eller borde jag likna det med mindre slott och inte hus. allt är större än hemma. husen, bilarna, förpackningarna. allt.
jag var ute på promenad i lördags så fort solen tittat fram och jag gnuggat gruset ur ögonen och jag är så glad för det. något jag vill göra så ofta jag kan. 
här bor visst jag och, högst uppe på vinden med eget sovrum, badrum och något som en kan likna vid ett vardagsrum för häng och såna bra grejer. 
dagarna består av att jobba mellan halv åtta och halv tio, vara ledig fram till klockan ett och jobba till klockan halv sex igen. bra schema med tidiga kvällar och tid för ärenden på förmiddagen. som att till exempel äta frozen yoghurt, träna eller åka någonstans för att ge sig själv lite nya kläder att hänga i garderoben eftersom den där väskan med en vikt på tjugotre kilo inte räckte någonstans i princip.
 
om livet | |
#1 - - julia:

vad härligt att allt gått o känns så bra!! du har mycket kul framför dig. Kram

#2 - - Ida:

Vilka fina bilder! Härligt att du trivs!

#3 - - Anonym:

Kan du berätta hur en vanlig vardag ser ut ??

Upp