039. Om när snön kom, försvann och ersattes med pirr.

Den sjätte januari tvåtusen femton, helgalet. 
 
Sedan jag skrev här senast är det ganska mycket som har hänt. Snön kom, försvann fort igen och ersattes med mängder av pirr inför det året som ligger framför mina fötter. Min ansökan hos SI fortgår och för varje dag så är jag ett steg närmare det där äventyret som väntar mig. Alldeles nyss var det förra året och att faktiskt åka kändes så otroligt avlägset på något sätt men, efter idag känns det så påtagligt och som om tiden rinner iväg! 
 
Var iväg på intervju igår i Skövde med Theresia som kommit hem före jul efter ett år i Washington D.C och herregud, om det är möjligt så längtar jag ännu mer nu.
Vilken otroligt möjlighet detta är! 
Intervjun tog lite drygt två timmar och innehöll mest avslappnat prat med Theresia som var jätte trevlig och mycket info kring vad som väntar, ifyllnad av ett polisregisterutdrag, allmänna frågor om mig, min erfarenhet av bilkörning, vad jag gör med barnen jag tar hand om och mina förväntningar inför det kommande året i staterna till min intervjusammanställning som sammanställs av Theresia och slutligen det där omtalade personlighetsstestet med världens kanske mest varierade frågor. 
Efter intervjun stannade jag kvar på Pims för middag med Hannah, och om hon är fantastisk? En väldigt trevlig kväll med både prat om sånt som är allvarligt, viktigt och som får oss att ifrågasätta och ibland behöva tänka om men också om sånt som ligger oss närmast hjärtat, vegetarianism/veganism, världsproblem, relationer och drömmar om framtiden. En väldigt trevlig kväll och jag är så glad över att hon bor så nära mig numera! 
 
Idag gjorde jag klart videon till min ansökan som nu är uppladdad och klar på min profil. Det enda som fattas nu är egentligen ett meddelande om att min ansökan skickas vidare till London. Sist men inte minst så fick jag ett samtal från min farbror för en liten stund sedan och de hade ringt ifrån SI till honom eftersom han är en av mina Childcare References, det var inga problem där men blev jag mer pirrig och peppad? Något så otroligt.
 
Ha det fantastiskt och jag hoppas att ni har haft en fin start på 2015. Ett år utan hinder!
om livet | |
#1 - - Ellen Lindberg:

Guuu' vilka härliga bilder! Älskar snön.

Svar: Snön är alldeles underbar, älskar'n! Jag hoppas att den stannar ett tag till.
elinuden.blogg.se

Upp