043. Match #1.

Familjen bor i: Darien, CT
Barn: Pojke, 9 år
Husdjur: Katt, ödla, groda och fiskar
 
Vaknade upp till ett mail ifrån APIA i inkorgen har nu officiellt fått min första matchning! Glädjen!
 
Den kom i morses vid klockan 4 och vågade knappt öppna mailen när jag vaknade eftersom jag tänkt att jag inte kommer få en matchning inom den närmsta tiden men så blev det visst. Pirrigt och peppigt!  
Familjen hade en bra essay och bilder och verkar vara en familj som gillar aktiviteter och är jordnära. Föräldrarna jobbar heltid och pojken har många aktiviteter på fritiden så det skulle bli fartfyllda eftermiddagar när han kommit hem ifrån skolan.
 
Mamman ville att vi skulle bestämma en tid att prata mer i helgen och det har dykt upp en del frågor redan så det känns som en bra idé för att få svar på dem och även kunna få kontakt med deras nuvarande au pair för att prata med henom. 
Jag fick en väldigt bra känsla kring familjen men det är ändå lite blandade känslor eftersom det bara är ett barn jag ska ta hand om och som dessutom går i skolan mellan 9 am och 3 pm på dagarna.
Vore kul att ha ett ellr flera barn i en lägre ålder/åldrar också! 
 
Hoppas på att det finns fler familjer som är intresserade och att det trillar in fler matchningar i dagarna så att jag kan få något att jämföra med. Håll tummarna! 
 
 
| |
Upp