045. Match #2.

 
 
Familjen bor i: 
Barn: Pojke, 13 år & flicka, 9 år
Husdjur: Inga
 
Fick en ny match nu tidigt imorses, halv sex närmare bestämt!
Familjen bor i Arlington, VA strax utanför Washington D.C och verkar vara en bra familj med ett intresse för sport och aktiviteter på fritiden. Barnen går i skolan och min uppgift skulle vara att fixa frukost och lunch, köra till och från aktiviteter och lättare hushållsarbete och tvätt kopplat till barnen. 
 
De hade en välskriven essay som täckte det mesta men har ändå några frågor som jag ska ta upp när jag pratar med dem då de ville prata mer och vi ska boka en tid som passa båda. De har haft sju andra au pairer tidigare så ska försöka prata med den de har nu och se hur livet är där. Är lite tveksam med tanke på åldern eftersom jag gärna skulle vilja ta hand om lite yngre barn, men vi får se helt enkelt! Hoppas på bra känslor kring familjen!
| |
#1 - - Hedvig:

Åh men vad kul!! Hade också velat testa på att vara au pair!

Svar: Är superpeppad men samtidigt så otroligt, jäkla nervös! IH!
elinuden.blogg.se

#2 - - Jenny Hermansson:

Waah spännande!! :)

Jag trillade precis in här och vill passa på att säga, angående ditt förra inlägg, att jag tycker det låter som att du gjorde rätt som släppte den familjen, just för att du skrev att det inte kändes helt rätt i hjärtat. Jag tror att det absolut viktigaste är känslan man får kring familjen och inte saker som vart de bor eller hur gamla barnet eller barnen är. Det är klart att det spelar in men när jag tackade ja till min familj så gjorde jag det just för att det "bara kändes bra".

Förresten, är det inte så att man bara kan ha en matchning åt gången? Eller har det ändrats sen min tid, hehe

Stort lycka till! (och jag har ju, som säkert framgick, varit au pair och svarar mer än gärna på frågor om det dyker upp:) )

Svar: Så himla spännande, helt galet!! :)
Jag känner verkligen detsamma, och såhär i efterhand är jag glad över att jag tackade nej. Tror att det handlade mycket om att det var min första matchning som kändes lite speciell helt enkelt.

Det går att matcha med flera samtidigt om en åker med Skandinaviska Institutet, vilka åkte du med?

Jag mailar/kommenterar så fort något dyker upp, alltid bra att fråga en person som är lite av en expert!
elinuden.blogg.se

#3 - - Jenny Hermansson:

Så kan det absolut vara :) ååh vad jag minns den där förväntanskänslan!

Jaha jag fick för mig att du åkte med CC av någon anledning ;) det gjorde jag, men då är jag med!

Kram!

#4 - - Jenny Hermansson:

Så kan det absolut vara :) ååh vad jag minns den där förväntanskänslan!

Jaha jag fick för mig att du åkte med CC av någon anledning ;) det gjorde jag, men då är jag med!

Kram!

Upp