082. första dagen och midsommarafton i new york del ett.

vad ska en säga om new york? fastän jag bara sett en liten del av den där staden, det stora äpplet, och fastän jag bara har spenderat tre dagar där ännu så är jag förälskad och hjärtat slår lite hårdare slag bara jag tänker på det. därför kommer här första dosen med bilder från min midsommarhelg där, tänka sig vilken lyx att jag fick spendera midsommar i den där staden. har hur mycket som helst att visa så får ta det i mindre omgångar, och jag vill inte visa allt det goda på en gång heller för den delen.
fredagen, midsommarafton, började med att vakna upp bredvid elsa och tillsammans med henne, sara, angelica och angelicas mamma ta en uber till dupont circle och möta upp de andra tjejerna.
peppade och glada hoppade vi in i bussen, 
och reste fem timmar nordost. 
väl där, redo att leta efter hotellet tog vi oss vidare längs med 7th avenue med siktet ställt på times square, för vi unnade oss dyrt hotell med bra placering för vem vet när en får fira midsommar i new york nästa gång?
passerade detta, som gör mig så extremt fascinerad men samtidigt irriterad, så mycket folk överallt och respekten är lika med noll. att ta sig ner ett antal gator söder- eller norrut på manhattan där antalet människor är något färre var väldigt skönt.
vi nådde hotellet, checkade in, åt varma chocolate chip cookies, lottade om vem som skulle sova i bäddsoffan, piffade och peppade. 
 
vart vi tog vägen sen får ni se mer av i ett annat inlägg.
nu kallar sängen på mig, jag ligger efter och tröttheten är rätt ofta ett faktum med dagar fyllda med jobb och kvällar och helger fyllda med häng med favoritsvennar. dagarna rullar på och jag öppnar knappt datorn på dagarna eller kvällarna om jag inte pratar med någon som jag tycker väldigt mycket om hemifrån. jag antar att det är så det får vara för nu men till nästa gång ska det inte gå lika lång tid.
 
 
| |
Upp