070. gängets första tjugoettåring ska firas med brunch.

hej onsdag!
snart har halva veckan gått. sedan i måndags har jag hängt en hel del med angelica. tränat, skrattat, ätit gott, spelat tennis och pratat strunt som vi brukar, ätit brunch med angelica, nikita och gritt som kom hit i lördags, hängt hos nikita och planerat fredagskvällen som innebär knytismiddag hemma hos henne, hängt med killarna en del, pratat med familjen hemma, sagt hejdå till gamla au pairen med hemlagad indisk middag och bara varit. idag kommer elsa, liza, angelica och sara hit för tennis om vädret tillåter och brunch hos mig sedan efter det, imorgon kväll är det monopolkväll hos angelica som står på schemat, mysigt minst sagt, på fredag är det nationaldagsknytis, lördag innebär ledig dag med kvällsjobb, film, popcorn och killarna och sen en helt ledig söndag.
 
vad som sker då är inte bestämt men definitivt något roligt för de lediga dagarna ska tas tillvara på! 
för lite mer än en vecka sedan fyllde emmy tjugoett och blev det svenska gängets första tjugoettåring och vi firade henne med brunch på le pain quotidien i friendship heights i solen som steker något otroligt. förstår inte hur jag ska överleva den här sommarens hetta samtidigt som jag är så tacksam för att jag för ett år inte behöver spendera sommaren i ett sverige med tio plusgrader och en grå himmel. 
jenny, frida, nikita och ett suddigt "födelsedagsbarn".
grattis igen goding! 
liza och elsa var där, 
liksom angelica och sara men hon finns inte med på bild.
 
vi satt i gassande sol ett bra tag och njöt av sällskapet, planerade, diskuterade och skrattade. en härlig start på dagen men att det senare blev köer på grund av bilolycka på vägen hem som ledde till att jag fick ringa till K2 skola för att informera och be dem hålla honom tills jag kom tillbaka hem är en annan historia. allt löste sig fint och det gick ingen nöd på honom.
 
detta var minst sagt ett riktigt bra sätt att spendera en onsdag förmiddag på.
 
 
 
| |
Upp