077. en sjuk fyraåring och mellanmål på verandan.

förra veckan drabbades jag, min värdmamma v och k2 av en förkyldning. för mig och v inget allvarligt men k2 fick feber, ont i öronen och var helt slut. isolerad inomhus på grund av amerikanernas fåfänga och jag klättrade på väggarna.
jag tog med mig k2 ut på verandan för att andas frisk luft och fylla på energidepåerna med frukt och juice.
vi satt ute en stund tills dess att hans ork var slut igen och vi förflyttade oss tillbaka in, läste böcker och kollade på basket på teven. det finns inte mycket mer att göra när orken är puts väck.
"elin, i'm not gonna look happy when you take a picture", jaså? det märkte jag inte. säger då det att det är synd att de här små killarna är söta även om de är på sitt sämsta humör. 
frukt för oss båda men juice och fruitsnack för honom, den där veckan var allt utom bra näringsmässigt för den där lilla killen men allt som han stoppade i sig var bra även om det var chocolate chip cookies, juice i allt för stora mängder eller snack av alla dess slag. 
 
nu är dock allt som det brukar och han ränner omkring som vanligt, kommenterar sina egna basketmatcher med enorm inlevelse, frågar om tiden och varför andra kan ha långbyxor när han har shorts eftersom han älskar både tid och kläder med långa ben eller långa ärmar, besatt närmare bestämt och vissa dagar är jag trött i huvudet och svaren är lagrade i bakhuvudet. 
 
idag är frukostdejt med en del av det vanliga gänget för planering inför morgondagen då vi med varsin väska, en himla massa pepp och pirr hoppar på bussen till new york för ett midsommarfirande där. det kommer säkerligen bli något utöver det vanliga och att missa en svensk midsommar känns inte lika tungt på grund av detta. dessutom har jag hört att vädret inte ska vara på topp där hemma så det går ingen nöd på mig!  
 
| |
Upp