061. en frida & hamnen i georgetown.

under min första vecka här bestämde jag träff med frida, en av alla dem fina tjejerna jag träffat sen jag kom hit. 
jag tog metron till rosslyn och promenerade vidare därifrån till den utsatta mötesplatsen med frida i georgetown. 
georgetown är litet och otroligt mysigt och jag är redan förälskad trots det att jag inte besökt det mer än två gånger sedan jag kom hit. det kommer bli suveränt för brunch, lunch, middag, fika i sommar när värmen slår till ännu mer än vad den redan gjort. gapar för tillfället åt att det är strålande sol och tjugoåtta grader i nittionio procent av tiden här.
vi gjorde ett stopp på starbucks, köpte med frukost till frida och te till mig och promenerade vidare mot hamnen för att dricka, äta, skratta och bara njuta av vädret. jag vet om att jag kommer att trivas bra och jag säger tack igen till frida för en fin men kort första träff. det blir kort och intensivt när en som jag endast är ledig tre och en halv timma på vardagarna.
vi kramades hejdå och så promenerade vi åt varsitt håll och det var en väldigt fin start på den torsdagen för två veckor sedan. 
georgetown, vi ses snart igen! 
 
idag står ledig lördag, lunch och fina tjejer inskrivet i kalendern och jag kunde inte vara mer nöjd med hur det ser ut att bli trots det att solen inte skiner idag och att det regnade när jag sprang en mil tidigt imorses före frukost!
| |
Upp