063. födelsedagslunch i efterskott, nya favoritpersoner & hetta.

 
i lördags förmiddag tog jag mig upp ur sängen, tog på mig kläder, låste ytterdörren och hoppade in i saras blå bil och åkte mot tunnelbanan, en sådan typisk amerikansk grej att ta bilen vart en än ska åka men förhoppningsvis är det bara här som den vanan kommer hållas vid liv. vill lova att ett liv utan min älskade cykel är tufft, tänk när jag om ett år kan cykla snabbt som vinden på grusvägar igen! 
från east falls church tog vi den silvriga linjen mot metro center och bytte till den röda för att åka vidare till dupont circle,
för att möta upp jenny, frida, emmy, elsa och angelica för att äta lunch i hettan. det är så otroligt varmt här, och än är det bara maj.
valet blev en italiensk restaurang vid namn tomate och vi smällde i oss minst fyra korgar surdegsbaguetter med olivolja och salt i väntan på maten, mh. 
det tog lång tid att välja och troligen var vi dagens jobbigaste gäster, som ville sitta ute men ändrade sig och ville sitta i skuggan på grund av solen och som tog en evighet på sig att bestämma vad de ville äta.
jag valde en rödbetssallad med rödvinsvinäger, valnötter och hyvlad ost. var så taggad på en riktigt god sallad och så var detta det jag fick stoppa i min mage (tacka vet jag att det fanns bröd!). nio dollar för en sallad utan något som ens kan kallas för sallad.
men jag var glad ändå, hej hej! 
fick ett fint kort, färgsprakande blommor i bukett och så betalade dem min lunch. fantastsikt att jag på så kort tid hunnit lära känna så här fina människor <3
promenerade vidare med georgetown som slutdestination tillsammans med tjejerna ovan efter att vi sagt adjö till frida och jenny, gnällde över värmen och pratade om det mesta som går att prata om. jag köpte en present och jag hoppas att den som får den på posten om ett litet tag blir glad för innehållet i paketet.
 
kvällen avslutades hos mig tillsammans med sara, mat och film. en väldigt bra dag med minst lika bra vänner.
klart slut för den tredje lördagen i usa!
 
| |
Upp