064. att spendera för mycket pengar på mat och försöka förstå att det här är min stad nu.

i söndags, den tionde maj, efter en välbehövlig lång natts sömn tog jag metron in till dc och mötte upp elsa för att äta
frukost här! på le pain quotidien, något jag länge velat göra och som tydligen var en tanke som fanns i många andras huvuden också.
ett mysigt ställe med många valmöjligheter, för mig och elsa blev det chiapudding med hallonkompott och äggröra med bröd och sallad. mums fillibabba och matkoma deluxe efteråt.
med mätta magar promenerade vi vidare, kikade i butiker, ville spendera pengar på fina kläder men lyckades hålla oss ifrån. 
kan inte riktigt förstå att jag kan kalla den här staden för en del av mitt numera andra hem, helt galet knäppt och underbart. 
hej elsa och hej fina stad!
nu är det redan torsdag, imorgon fredag och då efter klockan halv sex är jag ledig i två hela dagar och jag har proppat dem med mys, eventuellt lite dans, ett fem kilometer långt lopp, planering inför en kommande sommar som ser ut att bli fantastisk och en del god mat också såklart, lägger nästan hela lönen på något som kan stoppas i magen eller som kan bäras på kroppen. men jag tänker att så får det vara när en är här och jag tror inte att det kan bli bättre än.
hjärnan har redan gått på ledighet men jag har ändå två dagar kvar att jobba och hänga med de där två killarna, göra läxor, spela basket, skratta, tjaffsa om bordsskicket och laga lite mat.
om livet | |
Upp