065. låt oss springa femtusen meter i ett moln av färger.

mer än fem veckor har passerat nu och jag hinner inte blinka förrän en ny dag är här.
dagarna består av jobb, den lediga tiden jag har när barnen är i skolan går antingen åt till träning, att äta, kika i butiker och kanske spendera lite pengar eller till att göra ingenting och så fort jag blir ledig vid halv sex och efter att ha stoppat i mig middagen kommer antingen vänner hit till mig eller jag till dom, jag far in till gymmet eller spelar tennis med min partner in crime angelica eller något annat hittepå. att öppna datorn prioriteras inte, men fotar det gör jag och har en liten samling på hårddisken som väntar på att få publiceras här
sedan sist har jag hunnit med detta: att springa mitt första lopp och att börja en såkallad "löparkarriär" i usa är väl inte fy skam precis. 
jag, angelica och sara packade in oss i saras minibil och tog oss hit till the national harbor söder om dc och fram kom vi efter en sisådär femtio minuter i bilkö och lång väntan på parkering gjorde vi oss redo för att delta i vårat första color run.
vi ställde oss i startposition och stack iväg, förbi delmål och färgkastning vid varje kilometer. 
vi kom i mål och vart hur nöjda som helst och inte minst lika färgglada.
att springa det där loppet var en sådan glädjekick och det kändes som att vi bara genomfört en femtedel när vi kom i mål. ärligt talat var det så roligt att jag tänker springa tre liknande lopp här innan jag far hem om planeringen stämmer. ett i juli, ett i august och ett i september. 
men inte minst är jag glad över att jag fick springa tillsammans med dessa fantastiska tjejerna, de är så bra och jag kunde inte vara gladare över att de bor så nedrans nära mig här borta!
| |
Upp