067. ff, årets första grillkväll och chinatown klockan två.

i fredags när jag slutat packade jag ner allt gott som kan tänkas behövas för en lyckad sallad så som vattenmelon, jordgubbar och fetaost i en påse, pyjamasen och andra nödvändigheter åkte ner i väskan, musiken i bilen skruvades upp och rutorna vevades ner.
helgen väntade och den skulle få börja på bästa tänkbara sätt i chevy chase hemma hos elsa som hade ff med årets första bbq, de där fantastiska tjejerna jag lärt känna här under den korta tiden jag varit här och som jag tycker så mycket om och uppskattar i en oändlighet (<3)!
väl där var det förberedelser som gällde och hela högen var superpeppad på en härlig kväll med sällskap, god mat, struntprat och sånt där viktigt men inte minst fick alla ta del av en ordentlig grillkväll i och med att alla inte har samma vardagsliv med sina familjer här borta.
angelica och frida.
jag grillade tofu som vegetariskt alternativ men hälften trillade igenom gallret och brann upp, överlevde gjorde jag men det hade ju inte skadat med den andra hälften också.
vi blev på kort tid riktiga grillmästare och kunde slutligen sitta ner och äta opp allt det goda.
jossan och emmy,
frida och jenny,
liza, som är än mer ny en mig och som jag roligt nog träffade första gången på ambassaden i stockholm innan jag flyttade hit. vad är oddsen för det? himla fint att bo så nära varandra i alla fall!
angelica höll ett snabbt "tal" om allt det fina och bra som vi får ta del av här innan vi högg in i grillat, sallad, dressing, frukt, bröd och kex för hela högen och om vi var mätta sedan? det blev matkoma deluxe!
mat, skratt, efterrätt (jenny och frida hade köpt georgetown cupcakes <3). så som sig bör, den bästa typen av umgänge.
elsas hund ozzie låg över allas fötter, knuffade, buffade och var i vägen mest hela tiden men vi gillar honom ändå. kallar denna "ange, korven och ozzie" på grund av hur han suktar den där korven som angelica håller i.
kvällen slutade upp i soffan med disneyfilm, filtar och gos innan jag och elsa hoppade in i bilen tillsammans med elsa för att agera chaufförer till nikita som skulle till chinatown i dc för att hoppa på bussen mot new york och spendera sin helg där. på tal om new york, om tre veckor far jag dit med det här gänget, bor två nätter i en hotellsvit vid times square, dansar runt midsommarstång, på klubb och dricker drinkar.
hur bra? väldigt bra! new york, jag längtar efter dig!
 
strax efter att vi kommit hem svidade vi om till pyjamas och jag fick krypa ner bredvid elsa och sova några timmar innan jag klev upp för att agera chaufför ytterligare en gång men då åt min familj som spenderade sin helg i florida vilket innebar långledigt för mig och trevligheter. hurra! 
 
| |
Upp