068. rock creek park, gröna löv, den där hemmakänslan och indiskt till middag.

lördagen som gick var precis vad jag behövde, frisk luft, promenad i benen och sällskap som får bra betyg. efter det att jag skjutsat min värdfamilj till ronald reagan international airport styrde jag bilen tillbaka till elsa för att umgås med henne. 
jag, elsa och ozzie hoppade in i bilen och styre västerut längs med 495:an och motorvägen med great falls som slutdestination.
när vi väl kommer fram finns det två alternativ: att köa i en timma för att faktiskt komma in på området eller vända och åka tillbaka till chevy chase och promenera i rock creek park. vi väljer det sistnämnda. sagt och gjort, vi vänder och kör tillbaka längs motorvägen och parkerar bilen. och såhäri efterhand är jag inte det minsta missnöjd över det. 
rock creek gav en känsla av hemma, att få promenera i lövskog på stigar av likt ett elljusspår. vi spenderade ett par timmar och kom slutligen tillbaka till bilen efter en stunds virrighet och vilsna steg.
vi tog bilen tillbaka till elsa, tog en dusch och inväntade angelica, det skulle bli indiskt till middag och mys den här lördagskvällen. 
vi tog bilen in till friendship heights och tog raska steg in till restaurangen passage to india, beställde mat och gick till cvs för att köpa nödvändigheter under tiden, så som solskyddsfaktor och tuggumi.
vi hämtade upp maten (åt världens godaste gryta med bönor, sötpotatis, ris och kikärtstunnbröd, nom!), åkte hem, åt, skrattade och pratade strunt om vartannat innan vi stationerade oss i soffan framför pearl harbor resten av kvällen innan angelica åkte tillbaka till arlington och jag kröp ned brevid elsa för ytterligare en natt.
 
| |
Upp