100. en temperaturskillnad på fyrtio grader & ett glädjeskuttsbesked.

och så var det helt plötsligt ett nytt år, hej tvåtusensexton! 
det känns helt knäppt men jag är redo för vad som väntar det här året. avslutade tvåtusenfemton på andra sidan atlanten med två veckor i florida tillsammans med elsa och hennes familj så är solkysst på kinderna och laddad med mer vitamin d eftersom sverige mest är mörkt och kallt. vi har spanat på alligatorer i everglades, ätit massvis med sötpotatis pommes, badat i höga vågor, ätit god mat vareviga dag, hängt i diagon gränder på universal studios och sett solen gå ner vid horisonten varje kväll, det tackar jag inte nej till.
nu kom vi i stället hem till en temperaturskillnad på fyrtio grader. 
firade jul ifrån familjen för första gången och trodde först att jag skulle gå av av saknad, vilket jag såklart inte gjorde och att vara borta var inte så farligt som jag trodde. men nästa jul, då är jag hemma. äter veggo julmat, sover framför kalle anka, spelar kort och myser.
en annan kul grej är att jag fick det andra beskedet på min ansökan till högskolan nu i vår och blev alldeles rusig av pepp, om två veckor börjar jag studera på universitetet, närmare bestämt i göteborg och för att om tre år vara en färdigutbildad fysioterapeut. 
hur galet? helt knäppt galet, men galet bra!

så bring it, jag är redo men  det mest är en djungel nu bland registeringar, csn-ansökningar, anteckningsblock, planering och pirr! 

hur var er jul och vad har ni för planer för året?
och hörrni, glöm inte att ta hand om och vara snälla mot er själva. ni är den bästa ni har och livet är för kort för att det ska vara tråkigt och för att en ska vara hård och nedvärderande mot sig själv. upptäck, kramas, ät gott, träna för hälsan och inte för de kroppsliga idealen och för sjutton, säg till er själva varje dag att ni är så jäkla bra!
jag tänker jobba stenhårt med att säga nej till prestationsångesten och hjärnspöken som inte vill mig väl, vila när jag är trött för annars blir hjärnan ett enda kaos och så ska jag äta lite mer choklad är förra året. det mår jag bra av puss! 
 
om resor | |
Upp